Stages voor studenten Diergeneeskunde 5

Voor studenten Diergeneeskunde en voor dierenartsen, hebben wij diverse mogelijkheden om naar een betrouwbare buitenlandse dierenkliniek te gaan.

* Ben je een student Diergeneeskunde en heb je al enige operatie-ervaring en beheers je de fundamentele technieken, maar zou je dit vaker in de praktijk willen gaan doen?

* Ben je dierenarts en zou je minstens 2 weken prachtig werk met vooral sterilisaties en castraties willen gaan doen, t.b.v. (zwerf)dieren in het buitenland?

- Je kunt kiezen door een asiel te selecteren via de zwarte menu-balk bovenaan.

- Wil je vrijblijvend overleg? Ik ben in principe altijd telefonisch te bereiken van ma t/m za van 10.00 tot 20.00 uur: 010-420 23 44 of spreek anders even de voicemail in.

Er zijn vele adressen van asielen in het buitenland via Google te vinden. Als je zelf vrijwilligerswerk wilt gaan opzoeken, loop je het risico dat je op een locatie komt, dat niet datgene biedt dat je gehoopt had.

Ik ben erg kritisch en ieder asiel of organisatie die via mij deze mogelijkheid aanbiedt, wordt door mij zeer grondig gecheckt en moet aan een aantal harde eisen voldoen.

Ik wil dan ook iedere teleurstelling voor een vrijwilliger proberen te voorkomen.

Medisch overzicht van asiel-klinieken

Er is een apart overzicht opgenomen met de karakteristieken van enkele van de meest bezochte asiel-klinieken voor studenten Diergeneeskunde en afgestudeerde dierenartsen.

Klik daarvoor hier en scroll dan naar beneden.

Goede informatie vooraf essentieel

Het is voor zowel de studenten, als voor de asielen zeer belangrijk, dat er goede voorlichting over en weer uitgewisseld wordt.

Wij willen je dan ook een zo eerlijk mogelijk beeld geven van wat je aan kunt treffen in een dergelijk buitenlands asiel. Dat zal in de meeste gevallen behoorlijk anders zijn, dan in een Nederlands asiel.

Voor studenten Diergeneeskunde hebben wij hierover een apart hoofdstuk geschreven. Lees daarvoor hier verder.

Wie organiseert dit?

Hanno Berger is mede-oprichter en voorzitter van Stichting Dierennood en organiseert zelfstandig deze bemiddelingen. De enige connectie met deze stichting is, dat hij alle bemiddelingskosten geheel ten goede laat komen aan sterilisatie-projecten die door stichting Dierennood in diverse landen gesponsord worden.

Diverse klinieken die in deze site zijn opgenomen, heeft hij persoonlijk bezocht en hij kent de meeste asielhouders goed. Hij weet wat de bezoekers uit diverse landen van dergelijke klinieken mogen verwachten. Maar ook andersom is het goed om van te voren te bedenken wat er van jouzelf wordt verwacht.

Het wordt daarom sterk geadviseerd om vooraf eerst overleg te hebben met hem voordat je een keuze gaat maken. Hanno vertelt je graag telefonisch het eerlijke verhaal van de diverse aspecten van iedere bestemming waar je eventueel naar toe zou willen gaan.

Geen extra kosten bij herboeken wegens corona o.i.d.

Op dit moment (januari 2024) zijn er geen beperkingen wegens corona.

Dat kan echter altijd weer de kop opsteken.

Als je al een reservering hebt lopen en er zouden opeens weer reisbeperkingen komen, waardoor je reservering moet worden uitgesteld, kan dat wat betreft de accommodatie en de bemiddeling zonder annuleringskosten.

Voor deze voorlichting en bemiddeling vraag ik een kleine bijdrage van 39 euro p.p. ex BTW.

Een eventuele nieuwe reservering brengt geen extra bemiddelingskosten met zich mee, maar deze eenmalige kosten zijn dan andersom dan ook niet restitueerbaar.

NIET VERANTWOORDELIJK

Wij kunnen overigens niet verantwoordelijk worden gehouden voor eventueel achterhaalde informatie, voor gegevens die door derden werden verstrekt en/of aansprakelijk worden gesteld op welke wijze dan ook. Je zult uiteindelijk ter plaatse zelf met de locale dierenarts en/of met de asielhouder concreet moeten afspreken wat je wilt of kan gaan doen en daar hebben wij geen directe invloed op.

Ook kan er geen restitutie worden gegeven voor mijn bemiddelingskosten als de dierenstage geen doorgang kan vinden om redenen buiten mijn invloedsfeer. Wel ben ik bereid om als er ter plaatse toch problemen zich zouden voordoen, om dan telefonisch en/of per e-mail met zowel de bezoeker(s) als de officiële locale dierenarts in contact te komen om te bemiddelen.

Als er ter plaatse sprake is van een misverstand over de werkzaamheden, of de concrete invulling van het verblijf, dan dien je dat op dat moment met de lokale dierenarts en/of directeur van de (asiel)kliniek rechtstreeks te gaan bespreken. Achteraf bij mij reclameren over bijv. het missen van een transfer, over het aantal uit te voeren operaties, het aantal werkuren, e.d. heeft niet veel zin. Ik kan het vervolgens gaan doorgeven naar de kliniek, maar dit heeft uiteraard niets met mijn werkzaamheden als pure bemiddelaar te maken. Van restitutie van deze bemiddelingskosten kan dan ook geen sprake zijn, want die werkzaamheden zijn immers reeds verricht. Ik ben dan ook geen reisbureau die 'pakket-reizen' verkoopt...

Samenwerking

Voor deze projecten werken wij o.a. samen met studenten van de Universiteiten Utrecht en Gent (je kan als student onder bepaalde voorwaarden studiepunten behalen voor het doorlopen van zo'n stage) en met Dierenartsen Zonder Grenzen (voorheen was dit het DIO).

Deze laatste is ook op de Uithof in Utrecht gevestigd aan de Yalelaan 1.