Alle dieren tellen voor Ravi in India

Klik HIER voor een update

Alle dieren tellen voor Ravi in India.

Weer een project in India. Dat is niet voor het eerst en ook niet voor het laatst.

Het blikveld van Dierennood houdt niet op bij de grenzen van Europa.

Dat weten jullie en we zijn er heel blij mee dat jullie daar ook zoveel begrip voor hebben.

Onze slagzin is toch: ‘grenzeloze dierenhulp’. Dat houdt ook in dat de hulp niet ophoudt bij huisdieren alleen.

Wat een ander misschien schaart onder ‘vee of hobbydieren’, met andere woorden, koeien of geitjes en konijntjes; het is ons om het even, alle dieren tellen.

Iedereen die ooit in de gelegenheid is geweest om dit soort dieren van nabij te leren kennen, weet wat we bedoelen.

Alle levende wezens zijn gelijk in hun emotie. Ze voelen angst en pijn en snakken naar liefde.
Photo's vergroten als je erop klikt. (Niet op mobiel)

Zo komen we deze maand bij ‘People for Animals Trust/India’ In Faridabad. Opgericht door Ravi Dubey in 2007. Het aantal dieren binnen de muren: 550 maar liefst. En daarbuiten een gigántische hoeveelheid aan allerlei diertjes en dieren die afhankelijk van hen zijn.

En ja, er worden dieren gesteriliseerd, geadopteerd en ook ja, ze proberen uit alle macht mensen en overheden bewust te maken van het feit dat dieren gewoon wezens zijn met gevoel. Heel véél gevoel zelfs.

Toch blijkt het daaraan te schorten. Hoewel wij, hier in het westen, niet beter weten dat de koeien dáár allemaal heilig zijn en met respect worden behandeld, toch schijnen er veel sujetten te zijn die dat besef nog niet hebben meegekregen.

Daarom zijn veel foto’s uit India gewoon te heftig om op onze website te delen… Wat denk je bijvoorbeeld van koeien met zuur overgoten…

Wat moeten die arme dieren lijden en wat moeten ze blij zijn dat Ravi en zijn team hen helpt ...

Wij kunnen nu wel foto’s plaatsen van dieren die geholpen zijn maar we durven het, voor jullie nachtrust, niet aan om datzelfde dier te laten zien zoals Ravi haar aantrof. Het lijkt nu dus niet zo heel erg maar geloof ons als wij zeggen dat het dier er verschrikkelijk aan toe was.

Met alle andere dieren idem dito. Wat te denken van het hondje Mohini… Gewoon onmogelijk om een voor/na foto te laten zien.

2 poten geamputeerd. Daarom alleen een na-foto. De rest kun je erbij denken. Of doe het maar niet …

Bij al deze dieren gaat het niet alleen om voer. Was het maar waar. Natuurlijk moeten al die dieren, ook die gewoon op straat leven, water en voer krijgen. De hoge kosten van Ravi en zijn team zijn echter voornamelijk bedoeld om al die gewonde dieren te helpen. Of het nu door de talloze ongelukken komt die om de haverklap gebeuren in de drukke smalle straten of door ‘menselijk’ toedoen.

Geen dag, geen moment gaat voorbij zonder zichtbaar dierenleed. Dit project is niet voor niets door ons uitgekozen!

Wij hebben Ravi al lang geleden een project beloofd. Zijn mensen doen zo ontzettend hun best. Zo geven zij ook voorlichting en vaccineren ze tegen rabiës (hondsdolheid) waar de mensen erg bang voor zijn. De angst voor hondsdolheid is namelijk één van de – vele – redenen waarom dieren worden gedood.

Naast het dagelijkse voeren van honden, katten en koeien, rondzwervende paarden en ezels, voeren ze ook dagelijks grote kolonies apen in de nabije omgeving.

En, waarschijnlijk het meest onontbeerlijk, is hun project ‘Summer LifeLine’. Elke dag worden vele troggen gevuld met vers water in de loeihete en gortdroge zomers van India. Het lijkt misschien een kleine moeite, maar water is daar niet gratis en zóveel water kost ook veel geld. Maar het is zeker van levensbelang.

De afwezigheid van schoon drinkwater leidt tot de uitdroging en tenslotte de dood van duizenden zwerfdieren en vogels in de stad.

We vroegen nog even naar het verlanglijstje van Ravi.

En hij noemde een simpel lijstje.

Op 1 staat: vrijwilligers, daar zijn er altijd te weinig van. Net als donateurs natuurlijk.

Verder is hij eigenlijk best bescheiden:

Geld voor sterilisaties en vaccinaties.

Een zak rijst, tarwe, sojabonen, veevoeder.

Verf en witkalk voor binnen en buiten.

Energiebesparende lampen.

Schoonmaakartikelen zoals zwabbers, bezems, handdoeken en dweilen.

En een ‘autoclave’ om medische instrumenten te steriliseren.

Geloof ons maar, lieve hardwerkende mensen in Faridabad, onze donateurs gaan zorgen dat de laatste 6 wensen uit gaan komen.

Je kan deze dieren ook helpen door een bedrag over te maken naar

NL16 INGB 0004 7841 60 t.n.v. Stichting Dierennood o.v.v. 'HP 150'

en wij zorgen dat je donatie echt alleen voor dit hulpproject besteed zal worden.
Bij ons is er geen aftrek voor salarissen, huisvesting of overbodige franje.

Of doneer via onderstaande knoppen:

Stand per 24 maart '24: 565 euro

25 maart - Grandioos, dat er een zeer mooie donatie van maar liefst 500 euro voor het zeer betrokken asiel in het midden van India deze week binnenkwam. Dat storten wij direct door en gaat heel veel dieren daar helpen in het helaas dieronvriendelijke India...

19 febr. '24 - Wow, dat is echt ontzettend mooi en zéér welkom: een nieuwe donatie voor dit heel belangrijke asiel midden in het dieronvriendelijke India! Zeer veel dank, mede namens Ravi en zijn team!

Week t/m 18 febr. '24 - 65 euro
Week t/m 24 maart - 500 euro

2 Reacties.
Nieuwste
Oudste
Bekijk alle reacties
P.J.Tol/van Tol
9 januari 2022 18:07

Wat is dit weer een geweldig bedrag.
Ravi en zijn team zullen hier heel veel dieren mee kunnen helpen.
Prachtig!

Hanno Berger
10 januari 2022 14:17
Antwoord naar  P.J.Tol/van Tol

Inderdaad heel mooi, maar zij moeten ook héél veel dieren helpen, dus iedere euro komt zeer goed van pas!